Telemarketing 2020-10-16T08:44:50+02:00

Telemarketing

De beste manier voor persoonlijk contact

Met de juiste gegevens is efficiënt contact zo gelegd. Verzamel informatie over de wensen en behoeften van je doelgroep en speel er direct op in.

Vrijblijvend een offerte ontvangen?

Voordelen van telemarketing

Het grootste voordeel van telemarketing is het direct en persoonlijk contact dat je hebt met je prospect. Je hebt de juiste persoon voor het gesprek aan de lijn en je kunt inspelen op de behoeften en interesses die er op dat moment zijn. Dit maakt de kans groter dat het gesprek daadwerkelijk in een afspraak of verkoop resulteert!

  • Direct en effectief contact
  • Resultaten zijn goed meetbaar
  • Je bent vóór het koopproces in beeld

De werkwijze van B2B Adressen bij telemarketing

Het belangrijkste element voor effectieve telemarketing is de data die je gebruikt. Met een accurate doelgroepselectie en actuele gegevens levert telemarketing je de beste resultaten op en heb je minimale waste. Zo kan B2B Adressen je huidige klantenbestand analyseren en met de opgedane kennis, look-a-like prospects leveren. En omdat je van B2B Adressen actuele gegevens ontvangt van actieve bedrijven, ben je geen tijd en geld kwijt aan het benaderen van failliete organisaties en met bellen naar inactieve telefoonnummers.

Regelgeving bij telemarketing

Ga je B2B telemarketing inzetten, dan zijn enkele regels van belang. Op de eerste plaats geldt de Telecommunicatiewet waarin het volgende staat:

  • Je mag geen personen bellen die ingeschreven staan in het Bel-me-niet-register, tenzij expliciet aangegeven dat deze personen contact willen (geldt voor VOF’s, maatschappen en eenmanszaken/ZZP’ers)
  • Je moet de ontvanger wijzen op het recht van verzet en de mogelijkheid bieden zich in te schrijven op het Bel-me-niet register

Daar is in 2018 de AVG wetgeving bijgekomen. Hierin staan de regels voor de omgang met persoonsgegevens door bedrijven. Mocht je denken dat Telemarketing met de komst van de AVG bijna onmogelijk is, dan stellen we je hierbij gerust want nog altijd is Telemarketing prima in te zetten.

Enkele zaken waar je rekening mee moet houden:

  • Benader alleen bedrijven die in jouw doelgroep passen
  • Verzamel geen onnodige gegevens tijdens het gesprek
  • Wees transparant en leg uit waarom je belt
  • Vertel hoe je aan gegevens komt en of er toestemming is gegeven
  • Vraag niet naar een persoon als je van deze persoon niet expliciet toestemming hebt gekregen
  • Weet hoe je om moet gaan met privacyrechten in de praktijk (vergetelheid, rectificatie, beperking en inzage)

Heb je vragen over Telemarketing of de wetgeving? Neem gerust contact met ons op.

Bekijk ook de producten van B2B Adressen